Khasiat Sarang Burung Walit

in , by YatieOwner, Wednesday, January 17, 2018
Assalamualaikum fellas. Ni namanya rezeki. Terima mama ros sebab sudi bagi sarang burung walit seketul ni. Sebenarnya i tak pernah telan benda alah ni. Nak buat macam mana dan nak makan macam mana. Mama ros aka officemate i nak bagi, i tadah dua belah tangan i menerima. Hehe. Rupanya banyak juga khasiat dalam sarang burung walit ni kan? Depa kata sarang ni terbentuk daripada air liur burung walit. Ye? Ada juga i pernah dengar tentang sarang ni. Cuma tidak pernah terfikir nak dapatkan atau nak buat apa dengan beliau. Hahaha. Google jumpalah khasiat sarang burung walit yang dikongsikan oleh rakan blogger. I share dekat sini ya. 

Khasiat Sarang Burung Walit

Khasiat Sarang Burung Walit
terima kasih mama ros :)

ada yang kata harga untuk seketul sarang burung walit di atas boleh mencecah ratus ringgit. i no idea bout that. mungkin ada yang tahu berapa harga beliau untuk seketul? mari komen :)

# Zat kolagen yang terkandung dalam setiap sarang burung walet dapat melancarkan pembuluh darah, meningkatkan nafsu makan serta memperbaiki saluran pencernaan.

# Sarang burung walet dapat mengurangkan kahak dan menyembuhkan batuk. Ini juga adalah nutrisi yang bagus untuk paru-paru dan menguatkan saluran pernafasan.

# Pengambilan sarang burung walet ketika kehamilan dapat mengurangi rasa sakit pada punggung, memperkuat paru-paru bayi yang dikandung. Juga dapat mempercepat proses penyembuhan setelah melahirkan.

# Untuk wanita, pemakanan secara teratur dapat meningkatkan daya metabolisme, memperbaiki kulit serta melambatkan proses penuaan.

# Untuk orang tua, pemakanan secara teratur dapat menguatkan urat dan tulang serta meningkatkan daya tahan tubuh terhadap penyakit.

# Untuk kanak-kanak, sarang burung berkenaan dapat membesarkan daya serap nutrisi yang ada pada setiap makanan dan memperkuatkan paru-paru.

# Dipilih sebagai makanan yang amat baik kepada para perokok selain dapat mengurangkan kesan yang ditimbulkan daripada nikotin dan mencegah serangan barah. Sumber: http://anizyn.blogspot.com
Macam mana? khasiat yang sangat baik kan? Lepas ni sure i akan cuba untuk dapatkan khasiat daripada sarang burung walit :)

YatieOwner
SHARE 4 comments

Add your comment

  1. wah bestnya dapat !!! =D ya babe mmg mahal ni, sa pun nda pernah amalkan ni tp kalo khasiat dia sebegitu rupa mmg sesuai la dengan harga kan =) lagi tu bukan senang dapat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya babe. bukan senang dapat. lebih-lebih lagi dapat free. hehe.
      tapi banyak bah sekarang yang sudah siap pek kan babe. tinggal beli lagi :)

      Delete
  2. Selalu baca tentang khasiatnya. Tetapi tidak pernah lagi mencuba..lagipun harganya agak mahal kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup mahal. kawan kita kata, 1 kilo ke ntah berapa tu, boleh mencecah 8k.

      Delete

For coming and comment, thank u ♥ ;)

© Yatie Owner · THEME BY WATDESIGNEXPRESS