24 June 2014

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2014 1435H Bagi Negeri Sabah

Hi.

Ramadhan tiba ramadhan tiba. Assalamualaikum semua :) beberapa hari lagi kita akan menyambut bulan ramadhan bulan yang mulia kan? syukur alhamdulillah. Apa persediaan untuk ramadhan kali ni? :D inshaAllah, aku? selain dari memenuhi kewajipan 5 waktu tersebut, inshaAllah, kena juga kurangkan apa yang patut dan tambah apa yang sepatutnya. hehe.


Jadual Waktu berbuka Puasa dan Imsak 2014 1435H Malaysia. Kat sini aku nak kongsikan Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2014 1434H bagi Negeri Sabah. Memandangkan aku dekat sabah :) yang dekat Semenanjung Malaysia pun ada, korang boleh klik sama dekat nama setiap negeri dimana korang berada ok? :)


KLIK GAMBAR UNTUK TUMBERSARAN MELAMPAU YA :)
  
Zon VII : (BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, TAMPARULI, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR.
Zon I : (BAHAGIAN SANDAKAN TIMUR) TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN, SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
 
Zon II : (BAHAGIAN SANDAKAN BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH.
Zon III : (BAHAGIAN TAWAU TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN, KUNAK DAN LAHAD DATU.
Zon IV : (BAHAGIAN TAWAU BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN.
Zon V : (BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN BANDAR KUDAT.
Zon VI : GUNUNG KINABALU, KETINGGIAN 4,101 M.
Zon VIII : (BAHAGIAN PENDALAMAN ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN DAN KENINGAU.
Zon IX : (BAHAGIAN PENDALAMAN BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG.
Korang yang berada di negeri lain pun bolehlah klik pautan dekat bawah ya ;) just klik mengikuti negeri korang memasing :D



 Sumber:  Mysumber blog

Toodles. Yatie!

0 Komen:

Post a Comment

terima kasih komen ❤
komen anda sangat PG hargai! ;)